Thursday, January 14, 2010

mari mencari jodoh


hari ni ada seorng kawanku mahu aku bertemu dengan seseorang. katanya apa salah berkenal kenalan menambah rakan taulan. Aku tidak kisah. Aku ok je. Kalau ada rezeki, kalau sesuai, apa salahnya. Kawan-kawan lah dulu kan? makanya aku stuju. Ini bukan kali pertama. dah banyak kali dah. tapi as i would always say, I m open to any possibilities. Aku bukan jenis berfikiran sempit. So let the game begin. I did tell jaja that I want to flirt more, so let the flirting begins. haha.
sambil2 tu aku tersenyum dengar lagu wali band. Aku nak attach video dia tapi mcm susah plak. Lagipun kat opis ni mmg video2 segala tu kena block. So aku letak lirik je la. Sila hayati...

Cari Jodoh
Wali Band

Apa salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rinduT
uk jadi kekasih hatiku*

Timur ke barat selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim duren hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku temukan
Oh tuhan inikah cobaan

**Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

***Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau

Ibu bapak punya anak
Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

ps: tapi mind you, aku bukan tak laku k. sapa kata aku tak laku! aku tak pernah menjual pun!

Kemudian, dalam dok cari-cari pic yang sesuai nak letak kat sini, aku jumpa pulak doa ni kat blog inandatiaka.wordpress.com/.../doa-minta-jodoh/. so aku pun paste la kat sini. sila la baca. senyum sikit2 sudah la ek. layannnn!

Doa Minta Jodoh
Ya Tuhan, kalau dia memang jodohku, jodohkanlah…
Tapi kalau bukan jodohku, Jodohkanlah juga…
Jika dia tidak berjodoh denganku, maka jadikanlah kami jodoh…
Kalau dia bukan jodohku,jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, selain aku…
Kalau dia tidak bisa di jodohkan denganku ,jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diriku…
Dan saat dia telah tidak memiliki jodoh, jodohkanlah kami kembali…
Kalau dia jodoh orang lain,putuskanlah! Jodohkanlah dengan ku….
Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain, biar orang itu ketemu jodoh dengan yang lain dulu dan kemudian jodohkan kembali dia dengan ku..
amin.


Gila! haha ...

just for fun eh!

2 comments:

Norjulia said...

hahahahahahaha....giler btoi doa tuh.....wakakakakaaa

LIFE's LIKE THAT said...

gler nice doa tuh (^O^)

Post a Comment