Sunday, January 17, 2010

crita hantu yang emo sikit... emm emm

i m back after beberapa hari of silence. Hari ni ahad, my brother aka my best buddy dah betolak balik. sedih plak rasa. ye la. bukan selalu dia balik penang. Ni tah bila plak dia nak balik lagi. Ye la, bila ada geng, barula aku ni kuar jalan2 and have fun, kalau tak aku ni rasa hidup aku gloomy je. sedey pedey! jalan sorang, makan sorang. sedey jek. so... sad kan? this is the fact that a single guy at 30 must face. what to do! it is fated.

well. my bro dah balik, kalau ikut aku tanak le dia balik ke seremban. tapi I must face the fact that he has his own life. Kalau dia dok penang, mcmana dgn dunia dia kat sana. takkan la kerana nak temankan aku lepak2 dia kena balik penang. ingat apa? bapak dia sultan brunei ke? hmm... tapi mmg rasa sedih la. now, i m back. sengsorang layan cerita kat tv. Ni cerita Ali Setan 2. yang tahapa2.

aku ni tak gemor la cerita2 yang baca skrip sebiji-sebijik ni. letih! fake gila! ni slalu filem melayu la. kenapa nak kena kata : "sebelum aku pergi, izinkan aku menatap mata mu?" kan ke mudah kalau di ckp " woi! tengok sini! aku nak cakap! " kan lebih natural. Ni tak! aiyo! nak cerita satu2 benda tu pun take years. hish! bengong! tapi aku rasa aku sangat anti cerita2 mcm ni sebab aku ni jenis kalau aku rasa apa, aku luahkan je kot. so maybe itu la pasal aku tak gemo berbahasa buku ni.

hmm... ckp pasal luah2 ni, aku pun kdg2 rasa bengkek gak ngan diri aku sendiri. aku suka sangat luah apa aku rasa,kdg2 buat orang marah. buat orang kecik hati. pastu nanti orang tgk aku, orang lari. tapi nak buat mcmana. aku dah mcm ni. so if you like me, like what comes with the whole package. I can be bossy some times, and be so busy body. tapi selalunya bertempat. Aku busy body pada orang2 yang very dear and close to me je. Tak kira la, kawan2 ke , family members ke, students ke. Coz aku mmg tanak tgk orang susah atau dapat susah. aku dah puas susah, so aku tanak orang lain dapat susah. so kalau kdg2 aku busy body bukan kerana aku ni suka busy body, just I care too much! ni aku petik lirik lagu come home dari one republic tu!


"Everything i can’t be Is everything you should be And that’s why i need you here..."

so pada sesiapa yang ada rasa mcm aku tersibuk dalam hidup dorang please forgive me. As I always said before. I m a no nonsense person. Everthing I do, i would do them for reasons. bukan pakai tembak je k. hmm.. and most of the time because of sayang!

i also hate the fact that people can't lie to me. Spooky eh? but that is the fact! kalau orang tipu, mesti aku dapat tahu. walaupun aku cuba tak nak ambil tahu tapi the truth akan cucuk aku. argh! last skali aku sakit hati! tapi takpa, I m used to that! and aku sedar kadangkala orang kena tipu coz nak jaga kebaikan bersama. ye la. tgk je la aku ni mcmmana, kdg2 aku tak tido malam coz fikir yang pelik2 , and fikir panjang berjela. sedangkan benda tu sikit je. Tapi that is me. My brain is just TOO strong. Tapi aku dah faham sekrang yang apa orng buat tu ada baiknya. Coz kadang2 kalau diberitahu, akan mengeruhkan keadaan. so better keep it lah. so, i m ok with that! and aku tahu, orang tu sayang aku. dia tanak aku fikir panjang2, tak tido coz pikir benda2 tu semua. hmm... case close. i know you have good intention.

hmm... my bro ada penang sejak jumaat malam. so. jauh dia balik. kesian la! naik bus berjam2. terhantuk atas bus la. duduk seblah orang ada B.O la. then dia sakit kepala. tahan kencing (haha! ini tak bleh blah, setiap kali balik sure sampai penang je kalang kelibut cari toilet. haha). tp TQ to him la, coz sanggup balik. Sonok betul, walaupun boleh kira la brapa jam je bleh lepak2. tak sempat nak g mandi ayor terjun pun! aku pun dah lama tak mandi air terjun. so ingat nak le g air terjun harini lepas p buat IC kat kulim. tup2, aku baru teringat yang di kena balik semula ke seremban sebelum pukul 11 malam. and I agree with him, tempat dia tu sucks! hmm... apa punya ground rules. cheit poodah! sabar la bro. mcm aku slalu kata pada dia la, sementara nak lepas. nanti kalau dah lepas, haa... you will be free. hmm...

ok dia sampai je penang aku dah agak dah, dia mesti kebulur punya. so seperti biasa makan time. P makan sate le. itu yang dia suka. lepas makan apa lagi... MOVIE TIME..!!! huhu (ni aktiviti wajib ni!)



dok rancang2 nak tengok cerita seram. walaupun aku ni sebnarnya tak suka cerita hantu, tapi aku nak cuba gak le. ye la, dah tua. mana la tau kot2 dah berubah, dah tak takut cerita hantu. so malam tu rancang nak tgk JU ON- black ghost white ghost. tapi dah takde midnite (Alhamdullillah), pastu tgk ada PARANORMAL ACTIVITY. so aku pun, kata la pada diri aku sendiri, "alah ! cerita hantu omputih! apa la sangat!" walaupun agak cuak juga. tapi, aku tak kisah, akuk ngikutkan je. tapi seyes, cerita tu agak menakutkan! haha! adala jugak beberapa part aku tutup mata! haha! bukan apa tak sanggup nak bertentang mata dengan hantu2 ni, nanti jatuh chenta, haaaa.. kan susah! so buka mata sikit jer! huhu. tapi aku tak miss storyline. Yang aku nak tergelak, si cipol tu yang beriya2 nak tgk crita hantu, tapi dia terhenjut2 terkejut bila ada part2 yang mcm suspen. keja aku? gelakkan dia! haha! well what to do! aku mmg suka gelak! haha! tetapi pada sesiapa yang nak tgk movie tu, sila la! best wooooo!

then hari sabtu tu, aku sangat letih! aku bgn tido pun dah kul brapa dah! ye la! it was a busy week for me! apa taknya, dah start buat kerja2 FRP. so kalau ada masa mengulor tu, sangat la aku gunakan. Gi makan kat ikan bawal (ni jaja ngan su yang kenalkan pada aku) pastu g ke gurney coz nak tgk lagi crita hantu! plan nak tgk JU ON ngan CASE 39. Ingat taknak g seberang, tapi cinema kat sini takde movie yang nak tengok tu, so kami ke Pulau la. sampai sana dah kul 3++. ingat nak g ambik tiket, pastu nak g camwhore kat feringhi ke. sekali bila ke cinema tengok2, timing tak baik. so tak jadi g camwhore, terus g tgk movie. I dragged cipol along! haha. nasib baik la bro aku tu tak byk kerenah. walaupun dia sebenarnya request nak tgk JU ON kat cinema yang ada kat tepi kawasan kubor and nak cari cinema yang ada kisah berhantu yang tersendiri. huhu. tapi sorry bro, your request tak dapat aku grant la. haha.. sah2 sahla takde mall seblah kubor kat msia ni. so.. layan je la.. Ju On pun not bad. Takowt gak! hantu dia asyik sendawa, and cipol seperti biasa, akan terkejut, terkejut! hehe. aku? gelakkan je. hehe.

pastu g tonton case 39 plak. woo. ni pun best! aku tak penah tgk si Rene Zelweger belakun cerita genre mcm ni! slalu dia bawak watak blonde yang ala-ala. tak pun yang ada kisah klakar2 skit. Tu yang aku tak sabar2 nak tgk tu. then kitorang tgk movie kedua pukul 9.45mlm. sempat la g makan dulu! si cipol dok sebut pasal prosperity burger! so lepas makan MCD, pi toilet, terus masuk cinema! Ramai gak orang tgk movie ni! so, ok la, tak la takut sangat! yang malam tu aku tgk PARANORMAL tu, cinema tu cuma ada aku, cipol and 2 orang penonton lain! takowt weh! Masa tgk case 39 ramai, so ok la. lagipun dia tunjuk hantu sikit2 je. Lelain more like psychology. But I like. so sesapa yang blum tonton, sila la . sila! Movie ni ada ciri2 mcm the Orphan! I like!.


Hmm.. balik dah malam, kul 12 tghmalam singgah stesen bus. ambil tiket si cipol. pastu balik. kul 2 baru aku tido coz burn lagu. pastu zzzzzzzz......

hmm, pagi ni bgn awal coz nak temankan si cipol buat IC baru. tapi tak jadi coz dia tak siap apa lagi. so, lain kali la. lepak tgk tv, pastu dalam kul 11pg, kuar makan and hantar si cipol ke bus station. pastu baliklah my bro ke seremban. and aku.. tinggal sengsorang.... hmm.. tak tau nak buat apa, singgah kat Sunway Carnivale jap, pusing skali dlm 15 mins. aku dah bosan. ingat nak g jusco. tapi tetiba mood tak ok. balik umah, buka tv. now.. masih depan TV sambil dok taip blog.

sms cipol, ingat nak gangu dia dalam bus tu, tapi takde respond! tido la tu. hmmm

Hmm.. my bro dah balik.... sob sob... lagu COME HOME by one republic kembali berkumandang!

0 comments:

Post a Comment