Saturday, May 16, 2009

Wah! Apa nak jadi ni??

Hmm.. Woke up late again. I m trying to figure out... nak makan apa la hari ni. THe weather is still cold! Ya! What do you expect? It's gonna be winter soon. So, put on my jacket, and here I sit, in front of my pc. I m wondering.. can I actually stay here in my room, doing my assignment?

There is this idea of going out and pegi Max Brenner. Mcm best. Tapi malas la pulak. Housemate aku dah gallavanting ke mana tah. Ye la, orang dah ada awek sekarang. Apa lagi? It is his time though.

Well, as for me, nobody knows what is gonna happen. This is maybe because of the unpredictable character that I have. How ah? Tapi ok gak, buat apa nak di predict diriku ini. Buang masa je. Baik korang p tengok tv. lagi best.

Last Tuesday, I went to Ritz Randwick for a movie marathon. I did it. Before this punya la payah, ajak orang ini, busy, orang itu, busy, but, I couldn't help it. Aku redah je. Pukul 9.30am aku dah terpacak depan cinema. Cinema buka pukul 945. The first movie will be screened at 10.00am. So aku pun masuk la. Tengok kiri kanan... aiyo!!! senior citizen ramai gile. pastu ada la 2-3 orang nerdy-looking people yang agak2 serabai , yang agak2 tak brapa nak ada kerja, beratur ambil ticket.

A thought strucked me. Am I viewed the same way too? well... not as an old man, of course, but as a nerd. Neraka tidak.! (Hell no!)

I have this passion.. I love movie, and I love to watch it alone since nobody can comment the movie while watching it. Such as "ni ko la punya idea nak tengok movie ni. tak best, rugi rm8 aku.." Well, to start with, DO NOT go to a movie with a guy or girl who brags a lot! Damn! Hate it! But, I m pretty lucky, since I am the one who always comment and complain movies. It's normal!..people!

anyway... I just want to spit out some opinions / questions yang melintasi fikiran ku semasa guer nonton movie(S) tersebut:

1st movie: Wolverine.

a) Hugh Jackman damn hawt!
b) Dalam movie tu, masa kecil, Wolverine and Sabretooth selalu sakit2. So adakah aku juga adalah mutant with superpower since dulu masa kecik aku slalu sakit? Hmm... power apa aku ada?
c)Memula aku tgk wolverine (sebelum kena inject apa benda tu tah aku lupa), benda yan keluar dari tangan dia, aiyo... tak best nya. Mcm ranting kayu pun ada! takkan ranting tu boleh tikam orang? Kalau datang kat aku, aku patah2kan aje.
d) lepas kena inject.. wooo! That is what I call a weapon.
e) Aku rasa betullah. Bila seseorang tu dah biasa terlibat dengan bunuh-bunuh orang ni, dia akan ketagih. so PERHATIAN : jangan la mula bunuh orang.
f) Dalam diri manusia, walau hebat mcmana pun, ada 1 part yang perlukan affection. Well, tgk la Wolverine tu. Ada perempuan cun nak kat dia. ohoi! apa lagi!
g) tapi sebelum terbongkar pasal hal sebenar 'awek' dia, masa tido si Wolverine ni dapat nightmare. Pastu setiap kali nightmare mesti keluar la 'senjata' dia tu. (mind you, 'senjata' yang kat tangan ok, bukan yang lain..)Then mcmana la 'awek' dia tidur kat sebelah. Bayangkan lah kalau tgh snuggle2, tetiba nightmare.. aiyo! mati beb!
h) siapa yang paling kuat dalam movie ni sebnarnya?
i) kalau la si wolverine ni tak tua-tua, nanti dia jadi apa? mesti bosan
j) kalau aku tak cedera, aku tak mati.. aku nak buat apa? mcm cerita benjamin button tu. agak sedih dol! aku nak buat apa sengsorang. hmmm..
k) Wolverine ni kira ok la.
l) kalau ada orang bogel lari masuk kawasan rumah korang, apa korang akan buat? akaka!

2nd movie: Ghosts of Girlfriends' Past

1) klakar la jugak. Bila tgk player mcm tu
2) jennifer Gardner ni cucuk botok teruk sangat la. Bibir boleh buat sangkut payung.
3) Matthew tu tak la hunk sangat. Knapa dapat the most sexy guy pun aku tak tau. Dah la ckp pun agak2 pelik. slang cowboy! Yeehaaa!
4) oi! Mcmana hantu2 tu boleh datang kat dia. sedangkan ada yang sekor tu mati pun blum.
5) ada satu scene dia ngorat makcik tua. Makcik tua tu cair la plak. tapi... makcik tua tu pandai (I think itula sebabnya lelaki suka wanita tua. Brilliant!).
6) Ada plak lelaki, bar tender tu, boleh tanya , "do you think it will work with guys?"
7) ok le movie ni. gelak2 skit. tak la bosan!

3rd movie: Star Trek.

1) First skali.. Pelakon yang berlakon jadi Harold dalam Harold and Kumar tu tak bleh berlakon dalam filem ni. Muka dia tak sesuai.
2) Enterprise adalah spaceship yang sangat majmuk dan multiracial. haha! semua bangsa ada!
3) mcmana dorang bleh kasi mamat yang English pronunciation dia tah hapa2 buat announcement. Kalau orang tak paham , boleh terbalik spaceship.
4)dalam buat keputusan, semua orang boleh abgi idea. tak kira la hang tu doktor gigi ka, jururawat ka, ataupun ko hanyala seorang pelajar
5)pastu sesiapa saja boleh naik jadi kapten. wooo.. menarik tu!
6) semua kemasalahan bermula dengan dendam! wua hahaha!
7) spock punya eyebrown mcm drag queen.
8) filem yang agak pelik, tapi boleh laaaa. huhu

hmm.. ada lagi sebnarnya. tapi aku lupa.

ok la.. aku nak solat jap.

anyway, yang last entry tu aku terlupa letak 'will' kat present continous. harap di maafi. huhu. salamzzz...

0 comments:

Post a Comment