Saturday, May 16, 2009

ok.. kenyang!

Aku baru sudah makan malam. Ada ikan talapia kukus, sup sayur bercendawan dan juga sambal-yang-macam-sambal-kat-ayam-goreng! (ini fifi ngan fatin yang kata!)

Aku agak kenyang, kerana aku telah melantak I bar coklat sebelum aku makan nasi. So nak cannot go la tadi. Anyway kenyang la. And terkenang kat mak aku, since mmg mak aku suka sangat dengan ikan kukus. Kalau aku pegi pasar beli ikan utk dia, mmg la aku akan terbayangkan ikan mana yang boleh dia kukus. Dia suka sangat. Slalunya aku beli siakap la. Pastu kalau balik umah, dia sure kata, ha... ni boleh kukus ni. So mmg kalau stiap kali pi pasar, aku mesti cari ikan yang boleh di kukus la.

kat sini aku tak pernah lagi pergi pasar yang sebetul2 pasar. Aku teringin nak tgk ikan apa yang dorang jual. Macam baru2 ni pegi fish market, tapi byk seafood je. Ikan ada la sikit2. Tapi maybe aku dok kepoh tgk ingredients ready made food, tu yang aku tak perasan sangat.

Bercakap pasal pasar ni, teringat aku pasar kat parit buntar. Aku dah naik jemu beli ikan yang sama sebab tak banyak pilihan. kalau pasar kat kulim , memang susah nak pilih ikan sebab, banyak ikan yang aku tak tahu sama ada mak aku akan makan atau tak. Ayah aku senang saja. Dia ikan apa pun dia makan , just that dia mcm aku, kalau makan tak suka kena ganggu dengan tulang. Kalau ada tulang, siap boleh terbang pinggan. hehe. Tapi yang aku perhatikan, kat sini takde lah ikan masin. Kalau ada, mmg aku rasa nak bli, pastu aku nak masak. Masak apa? alah masak asam kegemaran aku la. Ikan masin goreng asam. tapi aku dah cuba banyak tempat, banyak tukang masak, tak de yang sama seperti ikan masin masak asam mak aku buat. sedap gila. aku buat pun tak jadi sedap macam tu.

Bercakap pasal masakan aku, aku ni ada tabiat yang agak buruk iaitu aku tak lalu makan makana yang aku masak sendiri. Boleh la makan sikit, tapi lepas tu sure aku buang. So malam ni, budak fatin ngan izza masak, so boleh la aku makan. Kalau tak mesti aku terkial-kial nak makan. tapi disebabkan aku dah amat kenyang, so agak terkial2 jugak la. Huhu!

0 comments:

Post a Comment