Sunday, May 24, 2009

Curfew~!

I have been 'curfewing' myself from going out for 2 days now. Yeah! 12 more days to go. *sigh!*

well.. I have been eating stuff that I have, as long as I m still breathing, I guess, I m gonna be ok.



It has been days, since I last write anything to this blog. Today, I just wanna spit out the disappointment that I have.

Guys, I m going back to Malaysia really really soon, and trust me, now I m having mixed emotion. I cant wait to go home, at the same timeI dont want all these things to stop. I have been working for nearly 6 years now, and I know sgt2 how I will become. Ini adalah beberapa perkara yang aku yakin akan berlaku:

a) I m X gonna have fun time again, I mean relaxing.

I m a workaholic. Aku tahu sangat dah, aku memang tak boleh duduk diam. Nanti aku balik, and kerja, aku akan indulge myself dengan kerja sampai aku lupa segala benda. last sekali aku akan sakit kepala, badan makin susut and akan bertambah moody.



b) I will be driving back and forth ke Parit Buntar and Kulim (tu pun kalau aku kerja di Kulim)

As usual. Weekend aku kena balik. Kalau tak balik, bising pulak kang. Kalau tak balik aku ada la masa sikit nak relax untuk diri sendiri. Tapi kalau balik Parit Buntar, aku kena la buat itu ini. Bukan aku mengeluh, just I m so used to it. nak tak nak kena buat. So aku kenala tepikan kehendak diri sendiri untuk sementara waktu. hmm... ini bukan pilihan, tapi kewajipan!

c) Kembali menjadi movie freak.

Kat sini walaupun free, aku tak sgt rasa nak keluar pi tgk movie. I dont know why. Sedangkan kalau kat Msia, pantang ada duit, pantang ada masa labih, mencicit la aku pergi ke cinema. Tontonla movie apa yang patut. asalkan boleh.

d) Kembali dengan Cik PGA ku.

Hmm.. sebenarnya aku dah bosan dengan Cik PGA! aku rasa aku nak berpisah dengan dia, dan cari yang lain. Masalahnya sekarang, mana nak cari budget. Nak maintain kang mahal plak. tapi Cik PGA aku ni pun makan kuat jugak. Macam mana ni? Jadi ke tak aku nak berpisah dengan dia. God! help me, please!

e) Menentukan masa hadapan

Ini satu lagi persoalan yang buat aku tidak tidur malam sekarang. Apa akan jadi pada aku nanti? Kemana aku akan pergi? apa yang menanti? semua bagaikan misteri. Kalau khabar angin betul, aku tidak kisah sangat, andai kan tidak benar, apa nasib ku? Ke hutan? Ke gunung?

f) Menentukan masa depan 2



Ini satu lagi persoalan yang aku tiada jawapan. apakah aku akan mengejar kenangan lama, atau akan aku teruskan? aku serba salah. Kalau aku teruskan, bermakna aku meletakkan titik penamat. Andai aku lupakan kenangan lama, dan buru kenangan baru, bermakna aku akan bermula semula dari mula. Ini akan memakan masa. Memahami diriku sendiri, aku tahu sangat! It will take years. Kalau kenangan lama aku noktahkan, apa akan jadi? mampukah aku hadapi dan cari kenangan baru?

g) Cari jawapan baru untuk soalan "BILA NAK KAWIN?"

I m tired ok. What should I answer now? mati laaa!

h) adakah aku akan menjadi seperti dulu lagi? makan sendiri, lepak sendiri most of the time?

Ini satu lagi persoalan yang aku tak tahu jawapannya. I hate it. It has been years now, since aku ada company, tapi nanti bila kembali bekerja, aku akan ada less time bersosial. What should I do? What? What?

i) Am I going to change?

Owh! I hope not!

0 comments:

Post a Comment